Trwają zapisy na drugi semestr
Zapraszamy na innowacyjne zajęcia z Robotyki z Lego We Do. Rodzicu jeśli szukasz ciekawej alternatywny mądrego spędzania czasu wolnego przez swoje dziecko to z pewnością te zajęcia są czymś dla niego. Dzięki użyciu popularnych klocków nauka staje się zabawą i angażuje każdego zarówno chłopców jak i dziewczynki.
Zajecia te pomagają w rozwijaniu umiejętności w dziedzinach nauk ścisłych, podstaw inżynierii i programowania (kodowania).
Każdy projekt lekcji został opracowany na podstawie 3 faz:
- Odkrywanie – uczniowie poznają naukowe zagadnienie i pytanie mu towarzyszące, dyskutują nad możliwymi rozwiązaniami
- Kreowanie – uczniowie budują, programują i modyfikują model złożony z Lego. Projekt może być typu: badawczy, rozwiązujący problem lub tworzący model.
- Dzielenie się wynikami pracy – uczniowie opisują swój projekt i dzielą się zdobytym doświadczeniem
W trakcie zabawy zestawem dzieci mają możliwość rozwijania swoich pomysłów, wykorzystania zdobytej wiedzy oraz poznania otaczającego ich świata. Projekty mają różny stopień trudności i pokrywają wiele zagadnień m.in. związanych z codziennym życiem, zasadami fizycznymi, nauką o Ziemi i kosmosie oraz podstawami inżynierii. Projekty WeDo 2.0 skupiają się na rozwijaniu ośmiu nawyków ważnych dla naukowca i inżyniera:
- Zadawanie pytań i rozwiązywanie problemów
- Użycie modeli
- Projektowanie prototypów
- Badanie
- Analiza i interpretacja danych
- Wykorzystanie logicznego rozumowania (szukanie wzorców itp.)
- Zaangażowanie w dyskusję
- Uzyskanie, ocena i przekazywanie informacji
Dlaczego warto?
Przede wszystkim iż zajecia te mają wiele zalet. W trakcie zajęć Twoje dziecko trenuje:
- kreatywność
- komunikatywność
- pracę w grupie
- wyobraźnię
- inteligencję
- koncentrację uwagi
- logiczne rozumowanie
- cierpliwość
- precyzję
- spostrzegawczość
- orientację wizualno – przestrzenną
- dają dziecku świetną zabawę połączoną z kreatywną edukacją
Ponadto zajęcia z klockami lego to również wpływ na rozwój manualny dziecka, rozwój umiejętności myślenia abstrakcyjnego. Zajęcia ukierunkowane są na rozwój komunikacji werbalnej oraz nie-werbalnej, uczenie się negocjacji oraz wyrażania własnych uczuć, pokonywania trudności. .
Forma prowadzenia zajęć.
- zajęcia odbywać się będą raz w tygodniu
- czas trwania zajęć to 90 minut
- co tydzień dziecko robi własnego , nowego poruszajacego się robota
- zajęcia mają charakter grupowy max 8 osób, uczniowie pracują w parach
- każde zajęcia dotyczą innej tematyki
Program zajęć jest dostosowany do wieku i możliwości rozwojowych dzieci. Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela z kwalifij=kacjami peadagogicznymi , po szkoleniach w robotyki.